9028 Győr-Szabadhegy,
József Attila u. 129

Élettapasztalatok

2010. október 25., 09:29A nehezen gyarapodók

A munkám folyamán megtapasztaltam, hogy a fejlődés szempontjából vannak genetikailag elátkozottak és megáldottak.

Az izmok mérete edzéssel növelhető, de a nehezen gyarapodóknál kevesebb eredménnyel kecsegtet. Az atlétikus termetű (mezomorf) jó izomeredésekkel és insertiókkal (izomtapadási pontokkal) rendelkezik az izmaik tapadása szokatlanul messze van az izületeitől, hosszú izomhasa, bőséges izomrostja, nagy neuro-muscularis hatékonysága, hatalmas akaratereje van – ő a genetikailag felsőbbrendű. Sajnos, kevesen rendelkeznek ezekkel az előnyös tulajdonságokkal. A súlyzós edzés nagyobb mértékben függ a genetikailag meghatározott tényezőktől, fizikai adottságoktól, mint bármely más, készségre és gyakorlatra épülő sportág. A könnyen gyarapodó ellentéte a nehezen gyarapodó, az ektomorf. Jellemző rá, hogy vékony és hosszú csontokkal rendelkezik, törékeny kinézetű, izmai keskenyek, zsír szinte nem is látható rajtuk. Az ektomorfok a legnehezebben gyarapodók, az edzőtermek  mégis tele vannak velük, sokan megkísérlik átalakítani a testüket. Amikor általában csődöt mondanak, az mindig annak köszönhető, hogy megpróbálják lemásolni a testépítő magazinokon pózoló, úgynevezett „bajnokok” programját. Csodálattal tekintenek a „sztár sportolókra”. Ez a csodálat aztán a módszereik követésére sarkallja őket. A nehezen gyarapodók nem veszik tudomásul, hogy fejlődésük elmaradásának oka a kedvezőtlen adottságaikban keresendők. Így gyakran kudarcot vallanak, és könnyebben nyúlnak a doppingszerek után. Pedig csak másképp kellene edzeniük. Testünk  átalakításának épp az a lényege, hogy a genetikai határokon belül történjen. Nincs szükség kémiai segítségre. Gyógyszert szedjenek a betegek. Nincs szükség a mindenáron való versenyzésre. És nem kell nyomorékká edzenünk magunkat, csak azért, mert az aktuális bálvány azt nyilatkozta e hónapban, hogy ő napi háromszor edz, és mindig teljes erőbedobással. Valószínű, hogy az illető mája is teljes erőbedobással dolgozik. Meddig? Tehát, a gyengén fejlődőnek más utat kell találnia. Számára az edzésnek mindig alacsony volumenűnek kell lennie. Törődnie kell a gyakorlatok kiválasztásával, pontos végrehajtásával, a pihenő idők  megfelelő betartásával. Abba kell hagyni az állandó összehasonlításokat, mert sohasem lehet olyan, mint a „bajnokok”, még ha teletömi magát szteroidokkal, sem. Teljesen másképp kell edzenie. Minél rövidebb az edzése, annál koncentráltabb lehet a munka. Nem tud teljes erőbedobással dolgozni  a túl hosszú edzésen keresztül.  Általános szabály, hogy több helyett kevesebb  sorozatot, és kevés gyakorlatot kell alkalmazni.  Ez azért fontos, mivel a regenerálódási képességeiben is hiányosságai vannak, több pihenést igényel.  Fontos, az edzéseit a legmegerőltetőbb alapgyakorlatokra koncentrálni, amik a legnagyobb hormonkiválasztást okozzák. A legnagyobb növekedési ingert, ilyenek a guggolások, és nem a lábnyújtások, a fekvenyomások, és nem a tárogatások, a nyakból nyomások, és nem az oldalemelések. A legnagyobb eredményt produkáló gyakorlatok azok, amelyek a legjobban fájnak.  Ezt a témakört a jövő héten folytatom.


Hozzászólások

Még nem szólt hozzá senki!


Hozzászólok

* A kiemelt mezők kitöltése kötelező!


!
!




Megosztás
« Vissza az előző oldalra!

Dávid Stúdió - Magyar